jobopreis.reismee.nl

Almost 3 weeks past

Om precies te zijn ben ik hier morgen alweer 3 hele weken. Zoals ik in het vorige verhaal al vertelde gaan de dagen hier enorm snel. Dat is aan de ene kant wel nadelig, omdat het natuurlijk dan zo voorbij is.

De vorige keer was ik vergeten te vertellen of we hier op Aruba nou eigenlijk last hadden van Irma. Nou eigenlijk merkte je er gelukkig vrij weinig van. De wind verdween en het werd bewolkt een paar dagen lang. Dus het hete weer wisselde zich af en toe af met wat bewolking. Eind vorige week waren er twee jongens die op Sint-Maarten zaten, en dus geëvacueerd zijn, op ABV. Ze vertelden dat het daar erg heftig aan toe ging. Een van de twee jongens vertelde dat hij schotschoten had gehoord om de hoek. Ook waren zij naar een opslag geweest van allerlei producten, om zich te voorziene van voedsel. Maar even later nadat ze vertrokken waren, hoorden ze weer allemaal schotschoten en blijkbaar was dat dan de marine. Best wel heftig om allemaal te horen.

Maarja, vorige week ging het werken erg goed en had ik het erg naar mijn zin. De meeste gasten waren erg aardig en op een gegeven moment merkte ik wel dat ik een soort van band met ze opbouwde. Elke dag maakte ik met een aantal gasten een praatje over hun avond was en wat ze eventueel nog wilde gaan doen die dag. Niet alleen door het goede contact met de gasten had ik het naar mijn zin, maar ook doordat het nogal druk was. De tijd gaat vanzelfsprekend sneller voorbij wanneer je het druk hebt en de hele tijd in de weer bent, dan wanneer je maar aan het wachten bent.Een hele verbetering al dan de week weer daarvoor dus. Op een gegeven moment kwam ik drie Nederlanders tegen die ook op Playa Linda Resort zaten. Het was dan ook wel even fijn om ‘gewoon’ even Nederlands te spreken. Het contact met deze gasten verliep heel goed en de eerste dag hadden we veel met elkaar gepraat. Een van de drie Nederlanders had een kleindochter die in Boston studeerde en zij kwam naar Nederland toe om te studeren. Ze was heel trots op haar kleindochter, maar alleen niet zo behendig met Facebook, waardoor ze me geen foto van haar had kunnen laten zien. En zo hadden we wel meer leuke gesprekken. Aan het eind van de dag wilde ze ook nog een foto van me maken, maar waar dat nou goed voor was haha. De volgende dag dat ik ze weer zag, nam ik zoals gewoonlijk hun bestelling op en toen ze wilde afrekenen gaf ze me 20 dollar waar ik wel een beetje van schrok. Normaliter gaven de mensen rond de 3 dollar tip. Dus dat was wel heel lief en uiteindelijk had ik die dag dan ook 44 dollar tip, wat tot nu toe het meeste tip is wat ik heb gekregen.

Zo goed als de vorige week was, zo slechts is deze week begonnen. Gisteren, maandag, was mijn eerste werkdag weer van de week. Op zondag komen de meeste gasten aan die inchecken. Je hebt weer een schone lei en je kan weer opnieuw beginnen met het zoeken van nieuwe ‘vaste klanten’. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen. De mensen waren wat lastiger te bereiken en ik zou me god niet weten wat de oorzaak was. Vandaag was nog erger dan gisteren. Ik had in totaal maar 6 drankjes moeten maken op een dag. Je moet je dus voorstellen dat je de hele dag rondloopt op een bloedheet strand en dat je op zo’n maar drie dollar tip krijgt. Reah, de barvrouw, vertelde me dat het per week heel erg verschilt qua drukte. Ik ga er maar vanuit dat sommige weken wat beter gaan dan de andere.

Wat mijn auto betreft, heb ik ervoor gezorgd dat ik het einde van deze maand het contract kan opzeggen. Er kwam namelijk een andere jongen ook op ABV die hier al eerder is geweest en dus een aantal contacten had met verschillende verhuurauto’s. En waarschijnlijk ga ik de auto delen met een van de nieuwe jongens, wat me dus heel veel geld scheelt. In principe, als dat lukt, hoef ik geen extra baantje hierbij te doen nog, maar dat zie ik allemaal deze week nog wel.

Groetjes,


PS: ik schrijf dit allemaal heel snel en waarschijnlijk zullen hier weer veel fouten inzitten net zoals bij het vorige verhaal, maar jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Reacties

Reacties

Oma

Job heel leuk om te lezen welke ervaringen jij op doet! Ik kijk uit naar je volgende verhaal! ??

Judith

Hi Jay, lekker die tip vorige week, goed om te lezen dat je een maatje hebt gevonden om de kosten voor de auto te delen. Geniet van de tijd in Aruba 24/7 x

Frank-Paul

He Kerel, goed geregeld, leuk weer om te lezen, een kus en een hand van je vader...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!