jobopreis.reismee.nl

Terug van nooit weggeweest

Het is al weer even tijd geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Dat kwam vooral doordat ik eigenlijk elke middag en avond wel bezig was.

Afgelopen paar weken ben ik een paar keer naar de casino geweest. Dit doe ik overigens meer voor de gezelligheid met een paar andere gasten. Het is ook gewoon lache om te zien hoe andere mensen geld verliezen als water. Zo kwam er laatst een man naast ons zitten aan de roulette tafel en verloor zomaar 400 dollar. Dat was wel geinig om te zien.

Afgelopen maandag is er ook een kamergenoot van mij naar Nederland vertrokken. Hij had hier voor 5 maanden stage gelopen. Het was wel heel gek toen hij vertrok omdat je natuurlijk na je werk elkaar de hele tijd ziet. Je hebt ook een gevoel alsof je hem al een jaar kent of misschien wel langer. Het was dus wel heel jammer dat hij weer naar Nederland vertrok. Aan de andere kant is het wel lekker rustig nu en ook vooral schoon. Altijd als hij zijn shag ging draaien lag de hele tafel vol met dus shag. De drugsdealers komen gelukkig nu ook niet meer over de vloer. Hij hielt namelijk nogal van zn wiet en cocaïne. Maar voor de rest was ie heel normaal hoor haha.

Voor de rest ga ik af en toe uit eten. Zo was ik gisteren naar de Italiaan gegaan en een week geleden bij een fantastisch steakrestaurant genaamd Fermin. Ik ben wel al een beetje afgestapt van de meer fastfood restaurants zoals Wendy’s en Taco Bell. Ten eerste is het gewoon troep en smaakt het ten tweede ook niet heel erg goed. Ik ga dus liever wat minder vaak buiten de deur eten, maar dan tenminste wel goed.

Doordat ik mijn draai hier natuurlijk wel al helemaal heb gevonden vliegen de dagen echt voorbij. Af en toe merk ik wel dat ik het soms lastig vind om met de onzekerheid van mijn werk om te gaan. Elke ochtend moet je maar hopen dat het druk is. Want je bent natuurlijk heel erg afhankelijk van de mensen die er zijn of niet zijn. Je moet immers je tip verdienen door eten of drinken te verkopen.

Deze week was het helaas best wel rustig en had ik niet veel orders. Je merkt ook heel goed dat er een hurricane is geweest in de buurt. Er zijn veel mensen best wel bang geworden en hebben daardoor hun verblijf gecanceld. In het resort waar ik werk hebben ze timeshare en dat betekent dat veel mensen een aantal weken hebben betaald voor een bepaalde kamer en dan elk jaar terug kunnen kopen. Ze kopen dus eigenlijk een kamer voor een paar weken per jaar. Veel mensen vinden het dan minder erg om even een jaar over te slaan. Vandaag, vrijdag, was de laatste werkdag deze week bij de lobby bar, omdat ik morgen namelijk moet gaan werken bij een een of ander beachtennis gebeuren. Ik verzorg daar samen met mijn baas de catering. Dus vandaag moest ik een soort van afscheid nemen van mijn ‘vaste’ klanten. De hele dag had ik weinig orders dus ik was wel een beetje bang dat ik met weinig tip naar huis zou gaan. Maar aan het einde van mijn werkdag kwam een hele aardige man naar mij toe en gaf me bijna 40 dollar. Dat was dus wel even mooi meegenomen. Eerder die dag had hij mij ook al zn adres en telefoonnummer gegeven. Dat vind ik persoonlijk wel heel erg leuk aan het werk. Je bent constant met mensen bezig en je hoort hele verschillende en bijzondere verhalen van iedereen. Zo had ik een paar dagen geleden een gesprek met een politieagent uit Amerika. Dat vond ik wel heel erg bijzonder. Morgen ga ik wel even langs playa Linda, omdat er twee mensen mij graag hun overgebleven boodschappen wilde geven. Dat is ook wel heel erg aardig, maarja anders gooien ze het ook maar weg.

Overigens ben ik met de andere restaurants en barretjes ook al vrienden geworden. Er is een restaurant tegenover mijn bar en hij loopt ook op het strand en het zwembad. Hij is 17 jaar en woont op Aruba. Hij spreekt wel wat minder goed Engels maar is wel echt enorm aardig. Wat wel grappig is, is dat hij af en toe mijn klanten probeert te krijgen. Wanneer ik soms een praatje heb gemaakt met een paar mensen gaat hij er af en toe ook nog langs. Dat vind ik af en toe wel grappig om te zien, en vooral als ik weet dat die mensen alleen bij mij bestellen.

Vanavond ga ik dan naar een club waar SBMG en Dopebwoy aanwezig zijn. Dat is wel lache en omdat ik morgen om 3 uur pas hoef te beginnen is dat wel relaxt. Het is ook wel weer even fijn om er even uit te zijn. Gisteren was ik overigens na mijn werk naar het strand gegaan met nog 3 anderen. En vervolgens hadden we dus bij een pizza restaurant gegeten. Op het strand was er ook nog een andere jongen die een van die 3 jongens in het vliegtuig was tegengekomen. Hij was hier maar voor een week maar het was een hele chille jongen. Hij was met ons meegegaan en toen hij weer wegging rond 11, waren ik en nog 2 anderen naar Wendy’s gegaan en hij rijdt in zijn auto een stukje achter ons aan. Toen we bij de stoplichten stonden toeterde ik een paar keer om hem gedag te zeggen, maar het grappige was dus dat diegene die voor mij stond te wachten voor het rode stoplicht, dacht dat ik tegen hem toeterde. Hij reed dus vol door rood. Dat was wel even hilarisch (waarschijnlijk heb ik dit heel onduidelijk verteld, maarja het gaat om het idee ;)).

Het gaat wel zn gangetje en met het geld hoef ik me ook iets minder zorgen te maken dus dat scheelt allemaal heel erg.

Oma

Jeetje Job, wat fijn te lezen dat het goed met je gaat, jij daar je draai zo gevonden hebt, je contacten hebt en jij je geen zorgen maakt over de centjes. Een geruststellend gevoel. Bovendien leuk om jouw ervaringen te lezen. Geniet job en ik kijk uit naar je volgende verslag! ????